Monday, May 20, 2013

Padang -bukittinggi. Here I come - Shopping time dan Pak supir ku..

Hi All,


Tempat shopping yang kami pergi tak banyak, kami pilih untuk ke Pandai Sikek , rumah satu karya dan Yenie Bordir sahaja. Di pandai sikek , tawarla sehingga ke titisan terakhir.hahahaha. Antara yang saya beli di Pandai Sikek adalah, songkong sulam, kain pelikat dan dua pasang telekong.



Gamba gamba di atas adalah keadaan dan suasan di Pandai Sikek, rumah satu karya.
Ok, harga songkok saya beli MYR 6 satu, saya beli 6 buah, Telekong sulam MYR 50 sepasang dan saya beli dua pasang, dan kain  pelikat cap jam gadang saya beli 4 pasang jatuh MYR 18 sepasang. Kira ok la.
 

 
Gambar di atas tu adalah taukeh nya. Ibu apa tah namanya lupa. Kat sini, ada banyak lagi kedai selain satu karya pandai sikek, luangkan masa untuk jenguk jenguk kedai lain yea.
 
 
Seterusnya kami pergi ke rumah Yenie bordir, dia ni memang terkenal dengan hasil sulaman nya. Kat sini harga mahal berbanding pandai sikek, tetapi saya puas hati dengan kualiti sulaman nya. Jom tengok gambar.
 


Macam macam kain ada dijual di sini dengan sulaman yang berkualiti. So far saya puas hati. Harga sehelai baju bole jadi MYR 75 sehelai. Tawar la di sini. Bagi saya MYR 75 tu pun dah cukup murah jika berbanding dengan yang dijual di KL.

 
 


Antara kain yang saya beli Memang puas hati.
 
 
Okla saya rasa dah panjang sangat entri saya ni. Tetapi sebelum tu, saya nak perkenalkan siapa pak supir saya selama 3 hari 2 malam...
 


Taraaa, Ini la dia Aldi namanya, saya rasa ramai orang yang berurusan dengan dia kan? So far, servicenya ok dan orangnya amat la loyar buruk. Untuk 3 hari 2 malam, dia charge saya sebanyak IDR 1.2 million. Berbaloi ke tak? hmm dengan jalan yang ditempuhi untuk satu tempat ke satu tempat yang lain, okla. Aldi ini bole dihubungi di +6281363385879. Kepada sesiapa yang mencari pak supir untuk ke bukittinggi bolela hubungi si Aldi ni ok..



Hari wesak ni ada company trip. Sila tunggu next entri saya ye.

12 comments:

  1. Kami menyediakan perkhidmatan ground pakej untuk bercuti ke Padang Bukittinggi.Kepada sesiapa yang inginkan perkhidmatan kami sila hubungi kami ditalian 0126665436.Insyaallah pakej terbaik kami berikan.Urusan dilakukan di Malaysia sahaja.Mudah,murah,selamat!!
    Semua perkhidmatan oleh ejen yang sah!Anda dijamin keselamatan dan dilindungi insuran.Hubungi kami segera.

    ReplyDelete
  2. Best kan Bukittinggi ?? Pengalaman 6x ke sana tak pernah pon rasa jemu. Selama 6x tu saya cuma hire sorang supir & tak pernah tukar2 dgn yg lain, sbb saya puashati dgn service & layanan yg diberikan sepanjang tempoh di sana. So....sape2 yg nak trip anda enjoy, hrga berbaloi2, tempat sopink yg marvelous, boleh contact dgn supir yg saya dh kenal lama nih....Aldi Safri. H/p no. +6281363385879. Wasap pn boleh. Sure tak menyesal kalau hire dgn Aldi. Yang penting, dia boleh dipercayai. Confirm !

    ReplyDelete
  3. Baru balik dr Bukittinggi minggu lepas. Saya guna khidmat Aldi Safri utk 2nd trip nih. Sgt2 enjoy & very memorable. Masa 1st trip dulu, saya guna Kita Holiday Travel & Tours. Kami dpt driver yg suka bawa kat tmpt2 shopping yg tak best & paksa2 kami beli kat tempat tu. Kualiti tak cantik pun. Mungkin tmpt yg dibawanya tu dia dpt komisyen yg tinggi kot. Pastu, bila minta bawa kat tempat lain yg kami nak pegi, byk plak alasannya. Tension kami dpt driver mcmni perangainya. Berbeza dgn Aldi, dia ikut je kemahuan kami mana nak pegi. Dia jgk akn bagi suggestion yg mana patut pegi dulu & tempat mana yg patut pegi kemudian. History knowledge pun bagus. So, sape2 yg berminat, boleh wasap Aldi kat no ni +6281363385879.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum admin, mohon kemurahan hati admin untuk menghapus " Snow Heart October 14, 2014 at 8:55 PM " kerena telah menfitnah serikat saya Kita Holidays Indonesia " Snow HeartOctober 14, 2014 at 8:55 PM " = Aldi Safri.

      Majulah dengan berusaha keras, jangan ingin maju dengan menjatuhkan orang lain. Semoga kebaikan hati admin untuk men delete menjadi amal ibadah hendaknya aamiin...

      Delete
  4. Assalamualaikum..

    Saya nak tumpang iklan juga kat sini..saya dari bukit tinggi.seorang pemandu pelancongan.pernah bekerja di Raun sumatra.dan dengan aldi.sekarang saya dah boleh tolong urus kan tetamu yg datang bukit tinggi.kalau ada yg minat dengan layanan dan servis saya.sila hubungi saya di no.:whatsapp.:+6285374176166...Email.armanpribadi123@gmail.com.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Adakah anda memerlukan pinjaman?
    Adakah anda ingin membayar bil-bil anda?
    Adakah anda ingin memiliki kewangan yang stabil?
    Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk menghubungi kami untuk maklumat lanjut mengenai bagaimana untuk mendapatkan
    bermula dan mendapatkan pinjaman yang anda inginkan.
    Tawaran ini adalah terbuka kepada semua yang akan dapat membayar balik kembali dalam masa yang sewajarnya.
    Nota-jangka masa pembayaran balik boleh dirunding dan pada kadar faedah
    3%.

    Anda perlu memaklumkan kepada kami jumlah pinjaman yang diminta tepat bagi
    membolehkan kami menyediakan anda dengan Terma dan Syarat Pinjaman. jika anda
    berminat untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat kami.
    Sila, jangan melengkapkan borang permohonan pendek seperti di bawah dan kami
    berjanji untuk membantu anda dalam mana-mana keperluan kewangan anda berada dalam
    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN {BORANG ONLINE}

    1) NAMA ANDA ...................
    2) NEGARA ANDA ................
    3) PEKERJAAN ANDA .............
    4) STATUS PERKAHWINAN ANDA .........
    5) NOMBOR TELEFON ................
    6) PENDAPATAN BULANAN ............ ..
    7) ALAMAT .....................
    8) TUJUAN PINJAMAN .............
    9) PINJAMAN PERMINTAAN ................
    10) TEMPOH PINJAMAN ..................

    Hubungi E-mel: david.mutukufinance60@yahoo.com

    LINK KEWANGAN LIMITED
    THANKS,
    Encik David Mutuku

    ReplyDelete
  6. Buat pengetahuan semua, aldi safri tiada kaitan dgn mana2 syarikat @ agent pelancongan lain krn aldi menguruskn syarikat dia sendiri iaitu Starlight Tour & travel. So, dialu2kan kpd yg ingin @ masih tercari2 khidmat driver & transport utk percutian ke pdg-bktggi, sila pastikan anda menghubungi Aldi hanya di no +6281363385879. Jgn mudah percya dgn org lain yg mengaku dia adalah kenalan aldi & blh menguruskn percutian anda bagi pihak aldi krn aldi sndri yg akan mnguruskan dr A-Z. Sudah byk kes2 penipuan mcmni. So....tolong hati2...

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum....
    Salam dari MINANG KABAU..yang biasa disebut dengan nama BUKITTINGGI PADANG.Salam juga dari saya.ARMAN.bergerak dibidang pelancongan sebagai tour guide dan driver..
    Saya nak tumpang iklan kat blog ini..
    Bila ada Tuan/puan yang nak buat rancangan untuk melawat ke BUKITTINGGI PADANG.Tapi belum ada contact untuk uruskan lawatan nya.Jangan risau.
    Saya boleh bantu untuk mempermudah urusan lawatan tuan dan puan..Untuk info detail nya.sila contact saya ditalian..
    +6285374176166....
    E_mail.armanpribadi123@gmail.com

    Terimakasih


    Wassalam

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum....
    Salam dari MINANG KABAU..yang biasa disebut dengan nama BUKITTINGGI PADANG.Salam juga dari saya.ARMAN.bergerak dibidang pelancongan sebagai tour guide dan driver..
    Saya nak tumpang iklan kat blog ini..
    Bila ada Tuan/puan yang nak buat rancangan untuk melawat ke BUKITTINGGI PADANG.Tapi belum ada contact untuk uruskan lawatan nya.Jangan risau.
    Saya boleh bantu untuk mempermudah urusan lawatan tuan dan puan..Untuk info detail nya.sila contact saya ditalian..
    +6285374176166....
    E_mail.armanpribadi123@gmail.com

    Terimakasih


    Wassalam

    ReplyDelete
  9. bila bercuti kat indonesia,especially kat bandar medan & tasik toba, MAKE SURE agency tuh LEGALLY REGISTERED or NOT!!! jangan ambik pakej dari freelancer pulak bila nak cuti-cuti akak lancar dan takde kendala. sebab NOWADAYS dah ada aturan pulak EACH & EVERY TRAVEL AGENTS MUST BE LEGALLY REGISTRED AS COMPANY!!
    NOT INDEPENDET OR FREELANCER!!

    The Best Travel Agent Medan - #LegallyRegistered
    ENJOY HOLIDAY MEDAN TOUR AND TRAVEL
    Mobile/WhatsApp/Line/Wechat : +62852 7012 6984
    Email : enjoyholidaymedan@gmail.com
    Office Telp : +626180019762
    Pin BBM : 75889E08

    Click Us!
    Website : www.enjoyholidaymedan.com
    Blogsite: http://discover-medan.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Sy rs trpanggil utk memperbtulkn slh aggp ttg entry sy yg lalu sehigga mnimbulkn rs kurang senang di klngn pmbaca blog. Snow heart adalah nickname saya sndiri, seorg rkyt malysia yg prnh mngunjungi & brcuti di bukitggi untuk ntah yg ke berapa kali. Sy BUKAN aldi safri & sy bukan pemandu pelancong sprti dia. Sy ada pekrjaan sy sndiri yg sy rs lbih bgus di negara sy. Sy x tahu apa mslh amsyahril pemilik syarikat pelancongan di bktggi dgn aldi safri & sy x de niat utk msuk cmpur dgn urusan korang berdua. So, pls ok, jgn libatkn & cemarkan nickname sy dlm blog ni. Sbgai tamu yg sudah byk kali brcuti ke bktggi, sy rsa, sy ada hak utk brkongsi pngalaman ttg khidmat supir mna yg bgus agr blh dijadikan pnduan kpd pmbca lain dlm blog ni. Tak smstinya kita trus jmpa supir yg bgus bila prtma kali ke bktggi, mgkn percutian yg ke2 @ ke3 bru jmpa supir yg btul2 bgus, kan? Sbgai tamu, sy berhak memberi komen bgus @ tidak bgus trhdp khidmt supir yg prnh bw sy dulu. Dan, sbgai pemilik syarikat pelancongan, sgala komen baik mahupn buruk ttg layanan supir trhadp tamu, mstilah diterima dgn hti yg trbuka, bukannya menuduh org lain yg xde kaitan tnpa bukti kukuh. Sgt2 tidak profesional. Sptutnya, perbaiki sgala kekurangan utk jdi lbih baik di msa akn dtg. Klw tamu btul2 puashti dgn khidmat & layanan yg diberikan, pasti tamu tu sndiri akn promote di blog, x perlu mnumpang promosi di blog org lain yg pastinya jln cerita percutian blog tu ttg supir yg prnh membawanya bercuti.

    ReplyDelete
  11. Salam..izin promot kat laman ni,kami sinar alam wisata tour and travel di padang bukittingggi indon,bila tuan/puan nak becadang bercuti kat padang bukittinggi kami menyediakan perkhidmatan pakej percutian dan sewa pelbagai kereta dengan harga jimat dan berbaloi.
    Wassap +6285356000747
    Emel sinaralamwisata1409@gmail.com
    Website www.sinaralamwisata.com

    ReplyDelete