Monday, May 20, 2013

Padang-bukittinggi. Here I come - Part 3

Jom kita teruskan pengembaraan di bukittinggi ini. Kami mulai perjalanan ke kedai Bika Talago. Kedai ini ada menjual roti neraka tapi sedap di makan. Hmm sebenarnya kalau kat Malaysia sama macam lempeng kelapa je. Harga satu keping bika ini IDR2k, rasanya ok la jugak. Jom layan gamba.


Bika Talago
 
Seterusnya kami di bawa merayap ke Tasik sigalang, Istana pagaruyung dan Makan nasi padang lagi.hehee
 
Ini adalah Istana pagaruyung. Masuk kat sini tak dikenakan apa apa bayara tapi ada je penduduk setempat yang menjual makanan la, jadi mascot seperti angry bird la, spongebob la. Semua ada heeee



Kami juga singgah main air di tasik sigalang ini. Penduduk di sini kata, jika wanita yang dah berkahwin rendam kaki kat sini, Insha allah, akan mengandung. Entah betul entah tidak pun saya taktau. Kat sini, ada ikan kecik kecik. ala ala fish spa gitu. Di sini juga ada perkhidmatan menaiki bot melancong satu tasik. Harga satu bot RM200 untuk 15 minit. Hmm macam mahal je.



Selepas tu kami dibawa ke Pondok flora untuk makan tengahari dan Minum kopi.



Makan tenghari dan minum kopi . Kopi nya amat sedaptau. Ok, di Pondok flora kami makan nasi padang juga. Kat sini harga lebih mahal maybe sebab ramai pelancong dating kat sini, Harganya adalah MYR 41. Di kedai kopi itu pula, sambil minum kopi ada juga dijual pisang salai. Pisang salai nya memang sedap ye kawan kawan.
 
 
 
Ok nanti saya cerita kat mana kami di bawa shopping serta siapakah pak sopir kami.heheh




2 comments:

  1. Nak melawat Padang-Bukittinggi? Masuk sini,Banayak info menarik:
    http://freelancetour.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete